Vrácení zboží

VRÁCENÍ ZBOŽÍ / ODSTOUPENÍ OD SMLOUVY
Může se stát, že i ten nejlepší kousek někdy nepadne a budete jej chtít vrátit. Poučení o právu na odstoupení od smlouvy a jak na to, najdete níže.
VZOROVÉ POUČENÍ O PRÁVU NA ODSTOUPENÍ OD SMLOUVY
Právo odstoupit od smlouvy
Do 14 dnů máte právo od smlouvy odstoupit bez udání důvodu.
Máte právo odstoupit od smlouvy bez udání důvodu ve lhůtě 14 dnů ode dne následujícího po dni, kdy Vy nebo Vámi určená třetí osoba převezmete zboží.
Pro účely uplatnění práva na odstoupení od smlouvy musíte o svém odstoupení od smlouvy informovat prodávajícího formou jednostranného právního jednání (například dopisem zaslaným prostřednictvím provozovatele poštovních služeb či emailem), nebo využijete přiložený vzorový formulář pro odstoupení od smlouvy. Formulář je možné přepsat vlastní rukou.
Aby byla dodržena lhůta pro odstoupení od smlouvy, postačí odeslat odstoupení od smlouvy včetně zboží, před uplynutím příslušné lhůty 14 dnů.
Náklady spojené s vrácením zboží
Nesete přímé náklady spojené s vrácením zboží.
Odpovědnost za snížení hodnoty vráceného zboží
Kupující odpovídá za snížení hodnoty zboží v důsledku nakládání s tímto zbožím jinak, než je nutné k seznámení se s povahou, vlastnostmi a funkčností zboží. Zboží tedy vracejte (ne na dobírku) ve stavu ne jiném, než jak byste s ním zacházeli v kamenném obchodě před jeho koupí, to znamená především kompletní, nepoškozené a neopotřebené.
Dojde-li u vráceného zboží ke snížení hodnoty zboží v důsledku nakládání s tímto zbožím jinak, než je nutné k seznámení se s povahou, vlastnostmi a funkčností zboží, například pokud bylo v mezidobí zboží poničeno nebo opotřebováno, je prodávající oprávněn vůči kupujícímu uplatnit nárok na náhradu snížení hodnoty zboží a započíst jej na vracenou částku.
Důsledky odstoupení od smlouvy
Pokud odstoupíte od smlouvy, vrátíme vám bez zbytečného odkladu, nejpozději do 14 dnů ode dne, kdy nám došlo vaše oznámení o odstoupení od smlouvy včetně vráceného zboží, všechny platby, které jsme od vás obdrželi, včetně nákladů na dodání (kromě dodatečných nákladů vzniklých v důsledku Vámi zvoleného způsobu dodání, který je jiný než nejlevnější způsob standardního dodání námi nabízený).
Pro vrácení plateb použijeme stejný platební prostředek, který jste použili pro provedení počáteční transakce, pokud jste výslovně neurčili jinak a pokud tím nevzniknou žádné další náklady.
Platbu vrátíme až po obdržení vráceného zboží nebo prokážete-li, že jste zboží odeslali zpět, podle toho, co nastane dříve.
POSTUP VRÁCENÍ
Krok 1: Vyplňte vzorový formulář pro vrácení, který naleznete níže.
Krok 2: Zabalte zboží spolu s formulářem, ideálně do originální krabice (v rámci šetrnosti k přírodě), ale především tak, aby se zboží nepoškodilo.
Krok 3: Odešlete zboží preferovanou poštovní/dopravní službou, přímé náklady spojené s vrácením zboží nesete vy jako kupující.
Krok 4: Ujistěte se, že máte doklad o odeslání zboží.
Krok 5: Počkejte několik dní na potvrzovací e-mail, že zboží dorazilo zpět na naši korespondenční adresu.
Krok 6: Pokud bude vše v pořádku, do 14 pracovních dní vám vrátíme peníze na váš bankovní účet.
Podrobnosti kdy můžete či nemůžete od smlouvy odstoupit naleznete v Obchodních podmínkách.
VZOROVÝ FORMULÁŘ PRO VRÁCENÍ ZBOŽÍ - Odstoupení od smlouvy najdete ZDE.
---
PRÁVA Z VADNÉHO PLNĚNÍ / UPLATNĚNÍ REKLAMACE
VZOROVÉ POUČENÍ O PRÁVU NA UPLATNĚNÍ REKLAMACE
Práva spotřebitele z vadného plnění
Pokud má zboží vadu, máte nárok na uplatnění reklamace nejpozději do dvou let od převzetí zboží a uplatnit nárok na bezplatné odstranění vady podle svého požadavku buď opravou, nebo dodáním nové věci bez vad, ledaže je zvolený způsob odstranění vady nemožný nebo ve srovnání s druhým nepřiměřeně nákladný. Kupující je povinen prokázat nákup zboží (nejlépe dokladem o koupi).
Prodávající může odmítnout vadu odstranit (opravou, nebo dodáním nové věci), je-li to nemožné nebo nepřiměřeně nákladné zejména s ohledem na význam vady a hodnotu, kterou by věc měla bez vady. V takovém případě, pokud kupující vadu vytkl oprávněně, má kupující právo požadovat slevu z kupní ceny, nebo pokud vada není nevýznamná, právo od smlouvy odstoupit.
Práva z vadného plnění kupujícímu nenáleží, pokud vadu sám způsobil. Vadou věci není opotřebení věci jejím obvyklým užíváním nebo pokud kupující vadu sám způsobil nedodržováním pokynů pro správnou péči a údržbu uvedenou na zboží.
Uplatnění / Vyřízení reklamace
Kdo má právo z vadného plnění, náleží mu i náhrada nákladů účelně vynaložených při uplatnění tohoto práva, ovšem opět pouze do výše ceny za dopravu ve výši odpovídající nejlevnějšímu nabízenému způsobu dodání zboží, který prodávající při dodání zboží nabízel.
Kupující by měl uplatnit reklamaci u prodávajícího nebo osoby určené k opravě bez zbytečného odkladu od zjištění nedostatku. Kupující uvede při uplatnění reklamace své kontaktní údaje, popis závady a požadavek na způsob vyřízení reklamace.
Zboží zasílejte nejlépe spolu s reklamačním formulářem na naši korespondenční adresu kompletní a čisté a zabalené tak, aby se zboží nepoškodilo. Pro uplatnění reklamace můžete využít přiložený formulář níže.
Podrobnosti kdy můžete či nemůžete uplatnit reklamaci naleznete v Obchodních podmínkách.
VZOROVÝ FORMULÁŘ PRO UPLATNĚNÍ REKLAMACE ke stažení ZDE.